Duikvereniging Octopus is een actieve vereniging voor jong en oud. Passie voor het duiken, plezier en gezelligheid staan centraal!

Foto650-3TEP7PCR

Duikvereniging Octopus is in 1967 opgericht als een van de eerste duikverenigingen in Nederland. Op het moment heeft de vereniging ongeveer 120 leden. De één actiever dan de andere, maar allemaal delen we de passie voor het duiken. Het hele jaar door zijn er tal van evenementen die door de evenementencommissie organiseert worden. Zoals de clubduik met barbecue, nasi duik, snertduik, Sinterklaasavond, nachtduiken, Nieuwjaarsduik, het befaamde Zeeuwse Pinksterkamp, feestavond en nog veel meer.

Duikverenoging Octopus is aangesloten bij de Nederlandse Onderwatersport Bond (NOB), de Noord Nederlandse Duik Federatie (NNDF) en de Conféderation Mondiale des Activités Subaquatiques CMAS (World Underwater Federation). Alle activiteiten, dus ook de opleidingen, worden verzorgd door vrijwilligers die hun werk voor de club zonder financiële vergoeding verrichten.

Onze instructeurs zijn volledig bevoegd, ervaren, deskundig en geregistreerd bij de Nederlandse Onderwatersport Bond (NOB). De opleidingen zijn van een bijzonder hoog niveau. Duikvereniging Octopus is een 100% non-profit vrijwilligersorganisatie, met leden die 100% passie hebben voor hun hobby.

Duikvereniging Octopus heeft haar clubhuis in de kelder van het Dominicanenklooster aan de Assendorperdijk te Zwolle. Elke dinsdagavond is het clubhuis geopend om je fles te vullen, een drankje te doen en bij te komen van de training. In het clubhuis worden ook duikafspraken gemaakt, duikreizen gepland, theorielessen verzorgd, sociale contacten gelegd, lezingen verzorgd en is er aan het begin van het jaar een algemene ledenvergadering. Leden krijgen inzicht in het financieel en algemeen beleid van het afgelopen jaar en beslissen mee over de plannen van het komende jaren. De algemene ledenvergadering (ALV) is het hoogste orgaan binnen Duikvereniging Octopus.